adsense

Buat masa ini Afgansyah Reza telah sibuk dengan aktiviti-aktiviti beliau di 3 negara, Indonesia, Malaysia, dan Singapura. Sudah tentu ada pelbagai persediaan yang dijalankan olehnya, terutamanya Afgan juga menjadi artis solo pertama yang membuat persembahan di Istana Budaya, Malaysia.

Menjadi penonton daripada Perdana yang datang dari Indonesia, hal ini menjadi satu peluang yang sangat berharga bagi Afgan. Dia berasa bangga dan gembira untuk melaungkan lagu indah memaparkan keindahan negara jiran.

"Sepatutnya bangga, dapat mewakili Indonesia. Ini merupakan hasil kerja team saya di Indonesia. Bangga untuk memperkenalkan menghargai kanak-kanak negara tiada. Tidak sampai setahun di sana betul-betul, tetapi tiada telah konsert-konsert yang ada. Konsert kan semalam masih mengigati ya penonton, bermakna melahirkan berbeza, "katanya sambil preskon Afgan Syahreza 'Tempahan Lawatan sisi' 3 negara-negara SCBD, Jakarta pada hari Jumaat (15/8).


Afgan yang bangga dapat membuat persembahan di Istana Budaya, Malaysia © URKapanLagi.com® / Agus Apriyanto
Afgan pernah menyampaikan apa dia merasakan perbezaan di antara Indonesia dan Malaysia, penonton "Bede. Malaysia mesti berbeza daripada lagu. Kadang-kadang saya lagu-lagu popular di Indonesia tetapi besbol di Malaysia. Malaysia adalah lebih ekspresif, tidak jaim penonton. Aku memanjat ke atas di balkoni, ia sebenarnya tidak dibenarkan. Tiger saya muncul di balkoni adalah benar-benar gembira."

Mendengar ini, Caroline Scott dari Trinity yang pernah menyampaikan harapan, "Afgan mungkin meningkat dan yang terbaik dalam industri muzik Indonesia. Muzik adalah diterima di indonesia dan di luar negara."

Beliau buat masa ini, Afgan punya harapan tersendiri. Beliau berharap bahawa masa ini konsert itu telah benar-benar berjaya dan dapat memberi inspirasi kepada seluruh peminat, tetamu, dan pemuzik lain telah hadir. Baik, nasib baik Simpan ya Afgan! ;)

Tentang: Afgan
Gambar: Kahwin dikhabarkan oleh Media, kata Rossa
Kelihatan sihat, Chakra Khan kejutan Mike Mohede meninggal dunia
Afgan berkata sebelum mati Mike Mohede Main PS dan mendapatkan kopi
BCL adalah masih Incredulous Mike Mohede Died pada usia yang muda
Sama-sama sibuk, Afgan dan Rossa perpecahan dalam lebar di

Posting Komentar

 
Dunia pengetahuan © 2013. All Rights Reserved. Shared by sosothemes
Top