adsense

Yuni Shara dinamakan Rev. Setyaning Budi, lahir di Malang, Jawa Timur, 3 Jun 1972. Pada masa ini bersama-sama dengan Nina Tamam, Iga Mawarni, Rica Roeslan, Andien dan Yuni vokal Kumpulan yang ditubuhkan oleh nama 5 wanita.

Penyanyi pop kemudian banyak lagu-lagu mereka dan projek-projek Doloe melaungkan Bahasa mandarin lagu adalah abang kepada pop diva Ahmad dan isteri kepada ahli perniagaan Henry Saberi.

Dia berkahwin dengan bekas suami pelakon dan penyanyi Nur Afni Oktavia telah, dikurniakan Cello Obient Saberi, dan sebelum ini juga telah menaikkan kanak-kanak, Cavin Obrient Salomon.

Yuni dirinya pernah juga berkahwin dengan Raymond Manthey, orang yang telah menjadi teman lelaki pelakon Ussy Ussy Sulistiawaty. Namun usia perkahwinan mereka hanya untuk sisa jagung.

Isi rumah Big Dipper Yuni yang dibina dengan Henry Saberi selama 11 tahun dapat tidak dikekalkan lagi. Pada 17 Jun 2008, melalui Mahkamah daerah selatan Jakarta, Yuni secara rasminya bercerai dari Henry.

Memegang status Janda kali kedua bukanlah satu perkara yang mudah bagi Yuni. Telah mengajar siri perkahwinan oleh salah seorang ahli-ahli perundangan, masa ini dikhabarkan Yuni hubungan dengan belia tengah pesinetron, Raffi Ahmad. Yuni dirinya tidak dinafikan keakraban hubungan mereka.

Pasangan berbeza usia ini walaupun tidak lagi canggung muncul cordial di khalayak ramai. Yuni sering dilihat mengiringi apabila Raffi muncul sebagai penyampai di beberapa rancangan televisyen. L.a.p.d. apabila Yuni sang, Raffi adalah tidak disinclined untuk mengiringi. Pasangan itu juga bersama berlakon sesuatu produk kecantikan.

Kehampirannya dengan kakak Sahara, tidak syak lagi. Apabila masalah kedua Adik laki-laki saya tersandung ini sentiasa menyokong antara satu sama lain. Jelas apabila berhadapan dengan kes perceraian Yuni Henry, KD adalah sentiasa menenangkan beliau.

Awal April 2010 keakraban dengan kakaknya dibuat beliau Yuni yang tersadung masalah. Yuni yang dikhabarkan akan dimejahijaukan kerana komen beliau dalam berita menangani hubungan antara KD dan Raul Lemos. Isteri Raul, Shechah Salem Sagran aka Lula tidak menerima cakerawala Yuni berkata bahawa Raul telah balu. Tetapi pada pertengahan bulan April, Yuni yang mengiringi Raul diadakan sidang akhbar dan menjelaskan kedudukannya dalam konflik Raul-Lula-KD.

Akhirnya, kes dari antara Yuni Shara dengan Athalia Noor Silvalay aka Lula berakhir juga. Kes ini ditutup oleh pihak berkuasa kerana kekurangan bukti yang mencukupi.

Daripada keputusan pertimbangan itu memutuskan empat perkara-perkara yang berkaitan dengan kes-kes tersebut. Bahawa keputusan adalah: (1) menghentikan siasatan bagi pihak Setyaning Budi Rev. aka Yuni Shara, (2) memaklumkan penamatan penyiasatan untuk Kejati, (3) dalam kes ini suspek tidak ditangkap dan barang-barang yang dirampas telah dikembalikan kepada rizab, Surat (4) ini adalah berkuat kuasa pada tarikh yang ditetapkan.

Dengan penutupan kes ini, Yuni sendiri tidak akan menuntut di sebalik Lula. Yuni hanya menyatakan bahawa dia ingin menyelesaikan kes ini, bukan untuk membuat satu perkara yang baru.

Pada Oktober 2011, kerana ia tidak datang bersama-sama sekiranya kanak-kanak akikah Krisdayanti, beredar perkataan yang hubungan Yuni dan Raffi dalam kesusahan. Raffi's sendiri sering disindir kawan-kawannya apabila pihak berkuasa Tunjuk SCTV, manakala berita dan Yuni yang dinafikan mengatakan bahawa Persatuan dan Raffi beliau adalah baik.

KERJAYA
Kerjaya dalam bidang muzik, Yuni telah mengeluarkan beberapa album. Saya memohon yang terbaik cara adalah Galeri terkini beliau pada tahun 2009. 2010 Yuni kelihatan makin wujud dengan sering dilakukan dalam beberapa acara muzik dan televisyen. Selain daripada bersolokarir, bersama-sama dengan 4 lain penyanyi wanita, Nina Tamam, Mawarni, rusuk dan Roeslan Rica, Yuni membentuk kumpulan vokal wanita, 5 wanita.

Berpasangan dengan kekasihnya, Raffi Ahmad, Yuni Shara Duet dan membuat baru klip video untuk lagu 50 tahun lagi. Klip video nuanced Petugasnya disokong beberapa ahli muzik dan selebriti seperti Ahmad, Rossa, Kristina Tamam, Nina, Ina dan Jeremy Thomas, juga dari Tamara Geraldine. Telah dipetik bahawa klip video menunjukkan kemesraan Yuni-Rafi keakraban mereka serta dengan beberapa selebriti lain yang berlaku di dunia nyata.

Langsung dan kemesraan Yuni dan Rafi mendapat lebih perhatian daripada orang ramai dengan beliau mendapat Anugerah sebagai pasangan yang terbaik bagi tahun 2010 yang telah diadakan oleh masukkan.

SENARAI LAGU
Jatuh cinta lagi (1990)
Hilang Permataku (1991)
Tingkah laku yang salah (1992)
Saya percaya (1993)
Surat jemputan (1994)
Kenapa tidak meminta maaf (1995)
Soundtrack pemulangan The Condor Wira (1995)
Sebelum anda pergi
Kelabu Disember
Rainbow
Lagu (bersama-sama dengan 3 malaikat)
Lilin kecil (tunggal)
Janji sepasang burung merpati
Runut bunyi meteor Garden
Jantung dan kandungan
35 (2007)
Saya mencari cara terbaik (2009)
lebih 50 tahun (2010, bersama-sama Raffi Ahmad)
Saya suka anda (2010)
Cinta ini (2011, bersama-sama Raffi Ahmad)
Saya jadi keliru (2011, bersama-sama dengan Iwa K)
Nurlela (2011, bersama-sama dengan Krisdayanti, Iis Dahlia)

Posting Komentar

 
Dunia pengetahuan © 2013. All Rights Reserved. Shared by sosothemes
Top